مقالات تخصصی

دیسک تراش مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دیسک تراش مناسب

اگر چند مقاله اخیر مارا دنبال کرده باشید، می‌دانید که در ابتدای کار دیسک تراش و انواع آن را معرفی کردیم، سپس به بررسی این موضوع پرداختیم که تا چه زمانی می‌توانیم دیسک خودرو مان را بتراشیم و آن را تعمیر کنیم.

اصلا تعمیر دیسک راه‌حل بهتر و بهینه تری است یا تعویض آن؟ حال می‌خواهیم بررسی کنیم که اگر تعمیر دیسک را برگزیدیم، و در جایگاه یک متخصص قصد تراش دیسک را داشتیم، یک دیسک تراش خوب که بتواند تمام نیاز های ما را رفع کند از طرفی مقاوم باشد و سالیان طولانی برای ما کار کند، چه ویژگی هایی دارد؟

با شناخت این معیار ها می توانید راحت تر و سریع تر دیسک تراش مناسب را بیابید و نیازی به آزمون و خطا ندارید.

آنچه در این مقاله بررسی میکنیم:

دیسک تراش چیست؟

برای انتخاب دیسک تراش مناسب چه فاکتور هایی مهم است؟

توجه به خدمات پس از فروش دیسک تراش

نتیجه کلی

دیسک تراش چیست؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که از ترمز های خودرو خود صدای سوت بشنوید یا متوجه لرزش فرمان خودرو و اتفاقات دیگری شوید، در چنین مواقعی احتمالا مشکل از سمت سیستم ترمز خودرو شماست، اگر مشکل از دیسک خودرو باشد یا باید دیسک را تعویض یا تعمیر کنید. در مقالات قبل این دو روش را بصورت تخصصی بررسی کردیم، اگر دیسک شما نیاز به تعمیر داشته باشد، می‌بایست برای تعمیر دیسک آنرا تراش دهید و برای این‌کار به دستگاه دیسک تراش نیاز دارید. و همانطور که میدانید سیستم ترمز از بخش های حیاتی و مهم خودرو شماست، پس اینکه برای تعمیر آن از چه ابزاری استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید بسیار حائز اهمیت است.

امروزه از دستگاه دیسک تراش درجا استفاده می شود که در مقالات قبل به بررسی آن پرداخته ایم، استفاده از دستگاه دیسک تراش درجا قطعا یکسری معایب و مزایایی دارد از مزایای ان می‌توان به: قابلیت استفاده روکار، صرفه‌جویی در زمان و… اشاره کرد. و برای استفاده از این دستگاه می‌بایست به مزایا و معایب توجه کرد.

دیسک تراش مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای انتخاب دیسک تراش مناسب چه فاکتور هایی مهم است؟

یکی از عوامل قابل بررسی و مهم، جنس دیسک تراش درجا است، اینکه تراش دهنده با کیفیت باشد و اصطلاحا یکبار مصرف نباشد قطعا اهمیت بالایی دارد.

دیسک تراش باید دقت بالایی در بحث تراش دیسک داشته باشد و بتواند با تراش لایه نازکی از روی دیسک، مشکل و آسیب دیسک را برطرف کند، اگر دیسک تراش دقت چندان خوبی نداشته باشد، با هر تراش ضخامت دیسک را بطو قابل توجهی کم می کند و این اتفاق سبب کوتاه شدن عمر دیسک ترمز شما می‌شود، حتی ممکن است پس از یک بار تراش دیسک شما قابل استفاده نباشد و مجبور به تعویض دیسک شوید. همانطور که میدانید و در مقاله تعویض یا تعمیر دیسک بررسی کردیم، تعویض دیسک هزینه سنگینی دارد و این برای شما و مراجعه کننده به شما اصلا به‌صرفه نیست.

دیسک تراش خوب دیسک تراشی است که وابسته به دیسک گردان نباشد و درصورتی که به هر دلیلی به دیسک گردان دسترسی نداشته باشیم نیز بتوانیم از آن استفاده کنیم. و چنانچه تازه کار هستید یا تعمیرگاه ماشین های سبک و سواری دارید، بتوانید دیسک تراش را بدون دیسک گردان خریداری کنید و این وسیله به تنهایی پاسخگو نیاز شما باشد.

بدنه دیسک تراش باید یکپارچه و محکم باشد تا عمر طولانی تری داشته باشد و به سادگی آسیب نبیند.

بهتر است دیسک گردان قابلیت استفاده بصورت دستی و اتومات را داشته باشد تا خودتان تصمیم بگیرید مایلید با کدام حالت کار کنید و کدام روش برای شما راحت تر است.

دیسک تراش مناسب می بایست از استهلاک کمی برخوردار باشد.

دیسک تراشی خوب است که طراحی ساده و قابل فهمی داشته باشد، تا اگر در این حوزه تازه‌کار هستید، به‌راحتی بتوانید از کار کردن با آن سر در بیاورید و از آن استفاده کنید.

توجه به خدمات پس از فروش دیسک تراش:

پیش تر راجع‌به فاکتور های مهم و حیاتی که باید در هنگام خرید دیسک تراش به آن ها توجه کنید، صحبت کردیم. اما یکی از فاکتور هایی که اهمیت بالایی دارد بحث خدمات پس از فروش دستگاه است.

ممکن است شما اطلاعات فنی بالایی داشته باشید و بخواهید برای متخصص شدن در این حوزه اقدام کنید، و بخواهید برای خدمات بهتر یک دیسک تراش برای تعمیرگاه خود تهیه کنید، حال فرض کنید در ابتدای کار شما نحوه کار کردن با این دستگاه را نمی‌دانید و درخصوص دستگاه به سوالات و چالش هایی برخورده‌اید، کسی هم اطرافتان به این حوزه مسلط نیست که چالش های شما را رفع کند. در این صورت اگر دستگاه شما از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار باشد، می‌توانید با پشتیبانی دستگاه تماس بگیرید و آنها مشکل شما را رفع کنند.

یا ممکن است در اثر عوامل بسیار دستگاه شما آسیب ببیند و خراب شود. باتوجه به اینکه قیمت این دستگاه تقریبا زیاد است، بهتر است در هنگام خرید به گارانتی آن توجه کنید تا اگر دچار آسیب شد، بتوانید با استفاده از گارانتی، دستگاهتان را تعمیر یا تعویض کنید و متحمل هزینه نشوید.

پس در هنگام خرید حتما به خدمات پس از فروش دستگاه که شامل: گارانتی و پشتیبانی می‌باشد نیز دقت کنید.

نتیجه کلی:

خرید دیسک تراش درجا برای اکثر تعمیرکاران و متخصصین حوزه خودرو مهم و حائز اهمیت است. اما اینکه در هنگام خرید به چه نکاتی باید دقت کنید، چالش برانگیز و مهم است. در هنگام خرید دیسک تراش به نکات فنی دستگاه حتما دقت کنید و اگر دستگاه را بصورت آنلاین خریداری میکنید، ویژگی ها و توضیحات آن را بطور کامل مطالعه کنید.

چنانچه توضیحی برای دستگاه نوشته نشده بود با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید و بخواهید ویژگی های فنی دستگاه را برایتان شرح دهند.

همچنین حتما به خدمات پس از فروش دستگاه نیز توجه کنید و حواستان به گارانتی محصول باشد تا در صورت آسیب، مجددا متحمل هزینه نشوید.

ما در تیماتک در قسمت توضیح محصول بطور کامل ویژگی های فنی محصول های‌مان را شرح داده‌ایم وچنانچه قصد خرید داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین محصولات ما همگی از گارانتی 1 ساله و پشتیبانی 10 ساله برخوردار می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *